۱۳۹۹ خرداد ۸, پنجشنبه

Pouya monsefi tehrani حقوق بشر دروغی بزرگ است ! نوشته پویا منصفی وکیل جرایم بین المللی پویامنصفی


حقوق بشر دروغی که میگویند چیست ؟

نوشته پویا منصفی وکیل ایرانی در امریکای جنوبی

در ۲۸.جون ۲۰۱۰ سازمان ملل در مجمع بینالمللی طبق قطعنامه 
۲۹۲/۶۴ دسترسی به آب سالم رو جزو حقوق بشر اعلام کرد. 

شرکتهای بزرگی مثل شرکت سوئیسی نستله در کشورهای مختلف ، بخصوص کشورهای جهان سوم ، از ابهای سفره های زیر زمینی  بدون پرداخت پول برای آب و فقط با خرید امتیاز ،  آب استخراج میکنه و در بطریهای پلاستیکی با نامهای مختلف با عنوان pure life به قیمت گران به مردم همان کشور میفروشهدر واقع این  یک جور دزدی آب هست.
و این در موقعی هست سراسر دنیا با کمبود آب مواجه هست.
 طبق آمار روزنامه فرانکفورتر روندشاو „Frankfurter Rundschau“در تاریخ ۲۵.۰۳.۲۰۱۸، شرکت نستله در ۳۴ کشور دنیا با ۹۵ محل پرکنی آب در بطری ،  شش ممیز نه(۶٫۹میلیارد یورو درآمد داشت.
البته همه جا نستله نتونست نقشه خودش رو اجرا کنهبرای مثال مردم امریکا در ایالات واشنگتن و اورگون، جلوی دزدی آب زیرزمینی گرفتن.
ژورنالیست سوئیسی رس گهرینگر به پاکستان سفر کرد و تصاویر وحشتناکی از کمبود آب و آب در بطری پلاستیکی رو در فیلم “Bottled life”  نشون داد. 
شرکت نستله، کوکاکولا، پپسی و شرکتهای دیگه از فرانسه و ایتالیا در ایران هم آبهای سفره های زیر زمینی رو استخراج میکنن . و از اونجایی که میزان بارندگی در ایران کم هست، این نوع بهره برداری باعث میشه که نه تنها آب رودخانه و یا دریاچه کم و کمتر بشه.بلکه چون با آب تازه از زیر زمین جایگزین نمیشه کیفیتش رو از دست میده و به باکتریها آلوده و سبب اسهال، هپاتیت و انگل 
بخصوص در بچه ها و آدمهای ضعیف میشه.

من شخصا به عنوان به وکیل و مدافع حقوق بشر وقتی چنین گزارشهای رسمی را میبینم و نگاهی خرد گرایانه به این  دنیا می اندازم قبلم و بدنم درد میگیره و از همه بیشتر برای خودم متاسف میشم که چطور به دنیا نگاه میکردم و چقدر ارمان و ارزو داشتم و چقدر اعتقاد داشتم که باید تغییر ایجاد کنم ...باید تلاش کنم حق را از نا حق بگیرم....اما افسوس که امروز که در مصدر کار و قدرت هستم و صد ها نفر من را میشناسند و با کلی ادمهای سرشناس و کله گنده در ارتباط هستم واقعا نا توانم !!! نه اینکه من نمیتوانم !! نمیگذارند ... در جایی قرار گرفته ام که حقوق بشر برای من بیشتر یک کمدی شده ! اوایل سرم را تکان میدادم و حرص میخوردم.....بعدش برای خودم متاسف بودم و عصبانی میشدم...اما امروز میخندم...به این بی قانونی و نامردی در دنیا...به این پایمال شدن حقوق انسانهای بیچاره ای که با انتخاب خود به دنیا نیامده اند و محل زندگی خود را انتخاب نکرده اند ....به اینکه یک بی لات بی سواد که یک کلاس درس نخوانده در امریکا اینقدر راحت زندگی میکند و اینقدر میخورد تا از چاقی در سن ۲۸ سالگی سکته میکند و اون افغانی بیچاره و یا افریقایی که ناخواسته با سیستم جبر جفرافیایی به دنیا امده و تا اخر عمرش باید زجر بکشد و بازیچه دستان حامیان حقوق بشر باشد و با انها عکس بگیرند و در پروفایل خود به نام حامی حقوق بشر بگذارند...به انسانهایی فکر میکنم که ارزوهایشان نابود میشه و در نا امیدی و اه و ناله میمیرند....به ان سیاهپوستی که در امریکا به دست پلیس کشته میشود و به ان کودکان سوریه ای و به جوانان کشورم ایران که در ارزوی زندگی بهتر راهی مرزهای غیر قانونی و پناهندگی میشوند و عمر خود و جوانی خود را در زندانهای کشورهای متمدن و حامی حقوق بشر طی میکنند....حقوق بشر یعنی قدرت و پول و تاراج ادمهای دیگه....با ناراحتی تمام این را میگویم
پویا منصفی.