۱۳۹۹ خرداد ۱, پنجشنبه

اشنایی با شرایط مهاجرت، کار ، زندگی و فرهنگی امریکای جنوبی #اکوادور #ونزوئلا نوشته پویا منصفی وکیل ایرانی در امریکای جنوبی متخصص جرایم کلاهبرداری بین المللی



پاسخ زير خطاب به دوستانه عزيزي است كه با من تماس ميگيرند و در مورد زندگي و شرايط كار و وضعيت اجتماعي در 
منطقه امريكاي جنوبي مخصوصًا ونزوئلا و اكوادور سوال ميكنند 

پویا منصفی

بر خلاف انچه در خبرها و داستانها ميشنويد كشورهاي امريكاي لاتين بدبخت و بيچاره نيستند و اين تصور غلطي است كه ما ايرانيان از اين منطقه داريم . درست است كه كشورهاي امريكاي لاتين كشورهاي مدرن و با شكوهي نيستند ولي زندگي در اين كشورها مزايايي دارد كه در كشورهاي مدرن و گران قيمت ندارد . اين منطقه براي ما ايراني ها ناشناخته است . چون قاره امريكا به خاطر زبانش و دوري راه محل گذر و تفريح ايرانيان نبوده است . از اين جهت خَيلي ناشناخته مانده است . 

شناخت ما از امريكاي لاتين فيلمهاي سينمائي و قاچاقچيان و خلافكاران است ! در حاليكه اينطور نيست و در خَيلي از اين كشورها امنيت و اسايش و حتي قاچاق مواد مخدر خَيلي كمتر از ايران ، تركيه ، مالزي و كشورهاي ديگر است . 
اينجا هم مانند بقيه دنيا هم معتاد دارد و هم دزد و هم مواد فروش ! ولي بيشتر از جاهاي ديگر نيست . در برخي از اين كشورها واقعًا پيدا كردن مواد مخدر در خيابان كار ساده اي نيست و پليس خَيلي شديد در اين مورد حساسيت دارد . در حاليكه در ايران بر اساس اطلاعيه وزارت بهداشت پيدا كردن مواد مخدر زير ١٠ دقيقه است ! 

مافياي بزرگ در برخي از كشورهاي امريكاي لاتين مانند مكزيك وجود دارند كه اصلا كاري با مردم عادي ندارد. 
بنابراين دقت كنيد كه تصور اينكه اين كشورها خطرناك هستند و يا بدبخت و بيچاره اند درست نيست . 

تكنولوژي در اين منطقه بيشتر از سمت امريكا ثاپورت ميشود و سيستمهاي اينترنتي و خدمات ماهواره اي و توليد خودرو و حتي مواد غذايي اكثرا از ايالات متحده امريكا تامين ميشود پس قطعا بي كيفيت نيستند . 

كشورهاي امريكاي لاتين ، كشورهاي مدرن و پيشترفته همانند امارات متحده نيستند و اصولا كشور درجه ٢ محسوب ميشوند . ولي كشورهايي اروم و نسبتا ارزان و راحت هستند . مشكلات مانند الودگي هوا ، قوانين پيچيده اداري ، ماليات سنگين ، درگيري در اين كشورها وجود ندارد .
ايرانياني در معمولًا در اين منطقه زندگي ميكنند قدمت زيادي دارند و تمايلي به مهاجرت به كشوري ديگر را ندارند . ارزوني ، ارامش ، هواي خوب ، مردم مهربون از مواردي است كه وقتي به ان عادت كنيد خَيلي سخت است به كشور ديگري براي زندگي برويد . 

در خَيلي از كشورهايي كه ايرانيان مهاجرت ميكنند مساله خانه دار شدن كمي سخت به نظر مي ايد ، چه بسا ايرانياني كه سالهاست در خارج از كشور مستاجر هستند و توان خريد منزل شخصي يا يك بيزنس شخصي را ندارند و هميشه مستاجر هستند . در امريكاي جنوبي خريد خانه شخصي يا ساختن يه ويلا و خريد يك بيزنس اصلا رويا نيست . افرادي هستند كه در اين كشورها از صقر شروع كرده اند و ظرف يك تا دو سال صاحب خانه شده اند . قيمت منزل و اپارتمان در امريكاي جنوبي يك سوم اروپا و كانادا و امريكاست و با شرايط ساده ميتوان حتي بصورت قسطي خريداري كرد . قيمت سوخت و اتومبيل نيز از اسيا و اروپا و كانادا خَيلي ارزانتر است . 

در امريكاي جنوبي طبيعت و ارامش و زندكي ساده و اروم يعني همه چيز . 

اينجا مردم به جاي صرف غذا در يك رستوران پنج ستاره و يا يك هتل اوكي ترجيح ميدهند از ساندويچ فروشي هاي كنار خيابان كه تا پاسي از نصفه شب باز هستند و ابجو ميفروشند غذا بخرند و موزيك در خيابان گوش كنند و كنار خيابان با دوستان خود گپ بزنند . 

اگر شما زندگي مدرن و شيك و درجه بالا شبيه به امارات را دوست داريد امريكاي لاتين مناسب شما نيست . لوكس بودن زياد توي ذات اين مردم نيست و ترجيح ميدهند پولشان را خرج تفريح اخر هفته كنار دريا بكنند تا فرش و يا لوستر و مجسمه گرانقيمت در منزل داشته باشند . 

اگر شما عاشق طبيعت و دريا و جنگل هستيد ، و از اين جور مكانها براي زندگي لذا ميبريد و اگر ديدگاه شما براي زندگي سكوت و ارامش و ساده گي و دوري از زندگيهاي ماشيني و مدرن و شلوغي و ترافيك است منطقه امريكاي جنوبي براي شما خَيلي مناسب است . 
مردم اينجا خَيلي ازاد و خوشحال هستند و از دنيا فقط ارامش و شادي و تفريح اخر هفته رو ميخواهند نه اتومبيل مدل بالا و منزل لوكس و مجسمه هاي گران قيمت و فرشهاي ابريشمي . اينجا خبري از مرغ هورموني و ميوه با كود شيميايي نيست . 

لذا اگر زندگي اينطوري را دوست داريد امريكاي لاتين جاي ايده عالي است براي زندگي .

زندگي در اين منطقه شبيه به زندگي در شمال ايران ميمونه . طبيعت و هواي خوب ، مرغ و گوشت تازه ، لبنيات تازه ، دريا ، قايق ، ماهي ، و توريستهاي فراوان كه براي استفاده از سواحل به اين منطقه از امريكا و اروپا امده اند . جنگهاي امازون ، سواحل نيلگون و شفاف و رقص مردم توي خيابان بخشي از فرهنگ مردم اينجاست .


بخشي از مزاياي زندگي در امريكاي لاتين:

✅ هزينه زندگي و تحصيل در ان از ايران و امريكا و اروپا و كانادا ارزانتر است. 
✅بعد از ٥ سال زندگي در اين كشور ميتوان پاسپورت قدرتمند اين كشور را دريافت كرد .
✅ مردماني مهربان و خونگرم دارد و با خارجيان رفتار بد ندارند . 
✅ بعد از دريافت اقامت در جا كارت ملي مخصوص خارجيان را ميدهد 
✅ بهداشت و درمان و تحصيل در دانشگاه از ايران و امريكا و كانادا ارزانتر است . 
✅در قاره امريكا قرار دارد و موقعيت خوبي براي مهاجرت به كشورهاي ديگر فراهم ميكند
✅تمام سال هوا معتدل است و پر از توريست است  . 
✅ ميوه و سبزيجاتش و گوشتهاي خوراكي هورموني نيستند و صد در صد طبيعي هستند. 
✅ ميتوانيد حساب بانكي بين المللي و تجارت ازاد داشته باشيد . 
📍 ...دقت كنيد ! 
📌با همه اين اوصاف امريكاي لاتين بهشت نيست ! 
📌پول توي خيابانها نريخته ! 
مشكلات خاص خودش را دارد ! 
📌از ايران قشنگتر و مدرن تر نيست ! 
📌شياد و كلاهبردار و دزد مثله همه جاي دنيا دارد ! 
📌هزينه زندگي را با ايران مقايسه نكنيد چون اينجا هزينه ها دلاري است . 
📌براي كار و كارمندي و كارگري و پناهندگي به امريكاي جنوبي تشريف نياريد ! چون هيچ فايده اي براي شما ندارد !
#پويا_منصفي 




اشنایی با شرایط مهاجرت، کار ، زندگی و فرهنگی امریکای جنوبی #اکوادور #ونزوئلا نوشته پویا منصفی وکیل ایرانی در امریکای جنوبی متخصص جرایم کلاهبرداری بین المللی